IFI6068 ◦ Sissejuhatus infosüsteemidesse ◦ Sügissemester 2014

ÜLESANNE 5 | Parendamise ja IT toetuse võimaluste leidmine protsessis


1. Võttes arvesse ülesannete 3 (IDEF0) ja 4 (ujumisradade meetod) lahenduste läbivaatusel saadud tagasisidet, vaadake koostatud IDEF0 ja ujumisradade protsessimudelid veel kord läbi ja viige mudelitesse sisse võimalikud parandused ning täiendused.

2. Leidke ja tähistage modelleeritud äri- või tööprotsessis kohad, kus tegevust oleks võimalik teha tõhusamaks (efektiivsemaks, kiiremaks, kvaliteetsemaks). Lisage lühikesed tekstikommentaarid, kus nimetage millises aspektis tegevust saaks paremaks teha.

3. Leidke ja tähistage modelleeritud äri- või tööprotsessis kohad, kus tegevust oleks võimalik toetada infotehnoloogia rakendamisega. Seletage tekstiliste kommentaaride abil lühidalt võimaliku IT toe olemust.

Nõuded

Vormistus: protsessi skeem (tähistage versioonina 2), millel on näidatud parenduse ja IT toe võimalused; tekstiline seletav osa. Punktides 2 ja 3 võib aluseks võtta suvalise kahest mudelist (IDEF0 või ujumisradade meetod).

Töörühm: sama, mis protsessi modelleerimise ülesannetes 3 ja 4.

Esitamise tähtaeg: üks nädal alates ülesande andmisest.



TEHTUD MUUDATUSTE NÄITAMINE
02.10.2007
Süsteemiarenduses tehakse arendustöö produktidest (spetsifikatsioonidest, programmidest, mitmesugustest dokumentidest) tihti mitmeid versioone. Oluliseks vajaduseks on versioonis tehtud muudatuste väljatoomine (võrreldes eelmise versiooniga). Kuidas seda teha? Kui dokument koostatakse tekstitöötlusprogrammi abil, siis võib kasutada muudatuste jälitamist (nt. Track Changes võimalus Microsoft Word'is). Kui uus versioon tehakse skeemist, siis võib olla otstarbekas muudatuste väljatoomine toonimisega (värviga); erineva joonetüübiga vm. graafilise tehnikaga. Nii ühel kui teisel juhul võib heaks praktikaks olla MUUDATUSTE LOETELU kasutamine. Muudatuste loetelu (ingl. List of Changes) on dokumendi jaotis, harilikult päris alguses, milles loetletakse dokumendis tehtud muudatused. Harilikult märgitakse muudatuse juures ka muudatuse tegemise kuupäev. Kui dokumendi kallal töötab rohkem kui üks inimene, siis peaks kindlasti fikseerima ja muudatuste tegija.

Muudatuste üle arvepidamine on süsteemiarendusetöös väga oluline. See peaks olema standardne protsess igas arendusfirmas ja -meeskonnas.

Millist e-tervise teenust oleks kõige enam kohe vaja? | Poliitikauuringute Keskuse Praxis mõttehommikul 12.05.2010 kogutud ideed ja ettepanekud:

"Millise e-tervise teenuse võiks kohe välja arendada, mille võtaksite patsiendina kohe kasutusele?

Siin on kokkuvõte osalejate poolt väljapakutud vajalikematest e-teenustest:

* Esimene vajadus: ühtne lehekülg/koht arsti juurde registreerumiseks, mis sisaldab „arsti rankingut“ mingit kokku lepitud indikaatorit ja vabu aegu. Info (võimaliku) edasi suunamise korral liiguks uue arstini (aja broneerimine, suunaja eelinfo)
* Kogu info minu kohta (mulle) kättesaadav ühes (v.mitmes) kohas ja minu kontrolli all (st saan omada õigust selle kasutamiseks).
* Sooviksin näha teenuste kulu. Tervishoiuteenuse käigus osutatava teenuse kulu koos kõikide tegevustega, selle teenuse sees. See ei ole uus idee, kuid sooviksin selle realiseerimist.
* Andmevahetus tervishoiuteenuse osutajate vahel ja üleeestiline digiregistratuur.
* Üle-eestiline registratuur – elektrooniline võimalus valida sobivat arsti, haigla, aja oma ravi korraldamiseks.
* Praegune väljatöötatud patsiendi tervisehoole (eeldusel, et see ka patsiendi infoga täidetaks) peaks lisanduma linkimissüsteem, mis lingiks minu profiili ja (näit. Kui olen suitsetav, ülekaaluline hüpertoonik) infoallikad, kust ma saaksin minu terviseseisundiga seonduvat usaldusväärset infot, mida ma peaksin tegema, et olukorda parandada või mis juhtub, kui ma ennast ei ravi.
* Võimalus edastada teisteni terviseandmeid (isiklikke). Patsiendi raviplaan (sh asutustevaheline ravikorraldus) võiks olla kõigile osapooltele kättesaadav.
* E-teenus, mis aitaks minul „sebida“ kiiresti tasuta vastuvõtuaega hea arsti vastuvõtule."